Salgs-, leverings- og abonnementsbetingelser for Easybutik.dk, en del af EC Sikring A/S

Gældende fra 24.06.24, – erstatter tidligere versioner.

Salgs-, leverings- og abonnementsbetingelser for Easybutik.dk, en del af EC Sikring A/S, Tofteskovvej 1, 7130 Juelsminde, CVR-nr. 20556781, AIA-nr. 212:085, ISO-nr. DIC430QMS. Nærværende betingelser gælder for alle ydelser fra Easybutik.dk, medmindre andet skriftligt er accepteret af Easybutik.dk. Hvor der er forskel på betingelserne for forbrugere og erhvervsdrivende, er dette udtrykkeligt angivet i de enkelte bestemmelser.

Nedenstående salgs-, fortrydelses- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Easybutik.dk, Tofteskovvej 1, 7130 Juelsminde, CVR nr. 20556781, E-mail: info@easybutik.dk

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Easybutik.dk

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til info@easybutik.dk

Sådan handler du hos os.

På easybutik.dk kan du bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på mail info@easybutik.dk

For at foretage et køb på easybutik.dk skal du igennem følgende trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Dokumentation og vejledning.

Findes der produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Easybutik.dk eller downloades på siden her. Ved nogle varer er der kun engelsk brugsanvisning, i disse tilfælde er det skrevet i varens information.

Ønskes yderligere oplysning eller rådgivning fra Easybutik.dk’s side, er denne af vejledende art.
Easybutik.dk sælger kun varer som opfylder EU’s krav til CE-mærkning.

Leveringstidspunkt og transport.

Levering af varer fra Easybutik.dk anses for sket, når køber har fået varen udleveret. Forsendelse af varer sker med PostNord eller GLS og efter gældende takster (alt efter størrelse og vægt på forsendelse). Levering af varer sker i Danmark ekskl. Grønland & Færørene.

Fragt omkostning.

GLS kr. 59,-    GRATIS ved køb over 2000,- DKK.

Levering via GLS/Postnord PakkeShop. GLS/Postnord leverer din pakke til et afhentningssted (pakkeshop) i nærheden af din bopæl eller en pakkeshop efter eget valg. Her henter du selv din pakke i den valgte pakkeshop, når det passer ind i din hverdag.
Husk at medbringe pakke nr. og gyldigt ID. (Du får en sms/mail fra GLS/Postnord, når pakken kan afhentes).

Leveringstid. 1-5 hverdage. Der tages forbehold for evt. forsinkelser pga. PostNord, GLS eller tredjepart, som er udenfor Easybutik.dk´s kontrol.

Risikoen for varer købt på Easybutik.dk overgår til køber på leveringstidspunktet.

Pris og betaling.

På easybutik.dk kan der betales med: MobilePay, Dankort, VISA, MasterCard, Visa Electron.
Der tages ikke gebyr ved betaling på easybutik.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra easybutik.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter.
Priserne er dagspriser.
Når du handler med easybutik.dk indgås aftaler på dansk.

Klik her for at se vores Cookie politik.

Reklamation. 

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Easybutik.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at vi laver en konkret vurdering af hvert enkel reklamation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for en måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (dog max 50,- kr.) fragtomkostninger. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varen sendes til:

Easybutik.dk
Tofteskovvej 1
7130 Juelsminde
Danmark

VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger (max 50,- kr.).

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Og en udfyldt returseddel. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen kan du følge den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 

Fortrydelsesret. 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på easybutik.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail info@easybutik.dk Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du på linket herunder:

Klik her for fortrydelsesformular.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen indtil vi har modtaget den i hænde/retur.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb som du har indbetalt til os tilbage. Vi gennemfører tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Du får kun refunderet ”standardleveringsomkostninger”, dvs. har du valgt ekstraomkostninger ved din levering, refunderes de ikke.

Ved et fortrudt køb, skal du selv betale fragten retur til Easybutik.dk

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Easybutik.dk
Tofteskovvej 1
7130 Juelsminde
Danmark

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Og en udfyldt returseddel. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

OBS.
Køber skal selv afholde de omkostninger der er forbundet med returnering af varerne.
Vi anbefaler derfor at varen sendes som “pakkepost” idet der så er mulighed for at spore pakken. F.eks. i det tilfælde at pakken/leverancen forsvinder for Post Danmark.
Ved “pakkepost” er der ydermere mulighed for erstatningskrav mod Post Danmark, hvis pakken skulle forsvinde/blive beskadiget.
Sendes pakken som “brev” er der ingen sporingsmulighed og ingen mulighed for erstatningskrav – hverken mod Post Danmark eller easybutik.dk.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Klik her for fortrydelsesformular.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os hos Easybutik.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Easybutik.dk opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret. Der videregives ikke oplysninger til tredjepart. Som registreret hos Easybutik.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Easybutik.dk via e-mail info@easybutik.dk.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til tredjepart.

Følgende fra Easybutik.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig:

Indehaver, Webmaster og Dataansvarlige

Klage.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@easybutik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”